poniedziałek, 28 grudnia 2015

Szczęśliwe garnki: WIOSNA i LATO


Dziś chciałam wam zaprezentować dwie niewielkie książeczki wydawnictwa Edipresse. Są to książki kulinarne autorstwa Beaty Pawlikowskiej. Uwielbiam Panią Beatę. Podziwiam jej zapał i zadziwiający upór w dążeniu do celu. Jeszcze żadna kobieta, z tych znanych ze szklanego ekranu, nie była dla mnie tak wielkim wzorem do naśladowania. Wiedziałam, że Pawlikowska pisze książki, ale nie miałam bladego pojęcia o stworzeniu przez nią pozycji kulinarnych! 
Dzieła które wam prezentuje, to nie zwykłe, tradycyjne czytadła dla zagubionych w kuchni kobiet. To obowiązkowa książka w domu każdej gospodyni. Nawet takiej fajtłapy jak ja :) Nie potrafię dobrze gotować, ale z pomocą książek Beaty Pawlikowskiej, udaje mi się coś ciekawego, i co najważniejsze smacznego, wyczarować. 

Szczęśliwe garnki to seria książek kulinarnych z różnorodnymi przepisami. Przepisy podzielono według pór roku, ale nie tylko. Autorka przygotowała bowiem coś na specjalne okazje: na święta, a nawet przepisy na różnorodne ciasteczka. Ja miałam okazję poznać dwa tomy: Wiosnę i Lato.
Każda książeczka wygląda zachwycająco. Ma twardą oprawę i przepiękne ilustracje (zdjęcia autorstwa B. Pawlikowskiej). Aż ma się natychmiastową ochotę do działania w kuchni. 




Każda książka zawiera ponad trzydzieści przepisów. Są to przepisy na zdrowe i smaczne jedzonko. Pani Beata żyje w zgodzie z naturą. Dlatego w jej menu, a także przepisach, nie znajdziecie cukru, słodzików, margaryny itp. Niemniej każdy poradzi sobie z przyrządzeniem zaprezentowanych potraw. Dania nie wymagają od nas wielkiego wkładu finansowego, a poszczególne składniki znajdziemy w wielu sklepach. Przepisy są jasne, zrozumiałe i czytelne.


Książki kosztują 19.99 zł, co jest według mnie ceną akuratną. Myślę, że zbiorę całą serię dzieł i będę z nich często korzystała. 

OCENA
5 / 5

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku to teraz ja jestem szczęśliwa gdyż mam nowe garnki. Kupiłam je w https://duka.com/pl/gotowanie-i-pieczenie/garnki-i-rondle i muszę się przyznać, że nawet nie spodziewałam się takiego efektu. W sumie już teraz wiem jak wiele zależy od dobrych naczyń do gotowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja za to mam stare garnki i już zaczynają mi się dania przypalać więc najwyższa pora na zmianę. tutaj https://www.oleole.pl/garnki,_Tefal.bhtml widzę garnki tefal a z tego co słyszałam są najlepsze , prawda to ?

    OdpowiedzUsuń