poniedziałek, 12 stycznia 2015

Klub Młodych Pisarzy. Antologia 2014.


Autor: Praca zbiorowa
Literary Art Institute
Oprawa: miękka
Liczba stron: 48
Cena: 20 zł 
Dziś chciałam was zachęcić do przeczytania książki innej niż wszystkie. Dlaczego innej ? Ponieważ mamy tutaj do czynienia z antologią młodych, utalentowanych pisarzy. Drugi powód, to niewielki format pozycji, co nie umniejsza jej wartości. Po prostu tego typu dzieło, można zabrać ze sobą i czytać w podróży, na przerwie, sięgać po niego kiedy ma się tylko ochotę. Na okładce widzimy młodych twórców opowiadań, więc pokrótce temat zapoznania mamy z głowy :)

W książce znajdziemy zbiór krótkich opowiastek, autorstwa młodych ludzi, należących do Klubu Młodych Pisarzy. To druga tego typu pozycja, a że nie miałam okazji poznać pierwszej, tym bardziej cenię część kolejną. Opowiadania są zróżnicowane pod względem tematyki. Mamy coś o przemijaniu, zbrodni, wojnie, miłości. Młodzi pisarze nie boją się dotykać spraw ważnych, trudnych do wyjaśnienia, a nawet pomijanych przez dorosłych. W książce znajdziemy znakomity dowód na to, że nasza młodzież rozumie wiele. Sama nie zdawałam sobie sprawy, iż człowiek młodszy ode mnie o kilka lat, pojmie i poprawnie zinterpretuje pewne ludzkie zachowania, problemy, zawiłości losu. Z dumą obserwuję sukcesy tychże twórców i pokładam w nich ogromne nadzieje ! Jeszcze nie wszystko stracone... 

Opowiadania nie są ze sobą związane, to zupełna odrębność pod względem stylu, bohaterów, miejsca akcji. Każde jest jednak wyjątkowe, zapadające w pamięć i mające w sobie coś szczególnego. Młodych autorów łączy miłość do pióra, a także niewyobrażalna chęć tworzenia. Te uczucia, poznaję podczas lektury idealnie, bo wiem, że oni nie piszą z musu, czy kwestii materialnych. Dlatego z tak wielką ochotą im kibicuję, a także czekam na kolejne utwory. Mnie osobiście urzekły dwa opowiadania - "Bez" oraz "Ja i mój klon". Wy możecie odnaleźć w tej antologii swojego ulubieńca i powracać do niego w dowolnym momencie. 

OCENA
5 / 5 

1 komentarz:

  1. Witam,
    Nazywam się Karolina autorka wiersza "Bez", dziękuję za tak wysoką ocenę :) cieszę się, że komuś podoba się moja praca :D

    OdpowiedzUsuń