wtorek, 7 stycznia 2014

Zabawka Boga.

Zabawka Boga
Tytuł: Zabawka Boga
Autor: Tadeusz Biedzki
Wydawnictwo: Bernardinum
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 328
Cena: 39.90 zł 
Wiecie co, miałam pewne opory przed lekturą tej książki. Lubię dzieła podróżnicze, ale nie tak by czytać je non stop. Literatura o tematyce religijnej też gdzieś tam u mnie została zepchnięta na dalszy plan. Tytuł zaciekawił mnie ogromnie, a zabawka Boga stała się chyba najbardziej tajemniczym przedmiotem od wielu miesięcy, który chciałam koniecznie poznać. Jeszcze przed świętami zasiadłam w fotelu z dziełem Tadeusza Biedzkiego i ... przepadłam na wiele godzin nie odbierając sygnałów dobiegających ze świata realnego. 

Autor rozpoczyna swą opowieść w momencie otrzymania listu od przyjaciela. Dowiaduje się z niego, że koniecznie musi wyruszyć w podróż by odnaleźć zabawkę Boga. Nic jednak nie jest tak łatwe jakby się wydawało. List zawiera więcej zagadek niż jasnych informacji, ale na szczęście Biedzkiemu towarzyszy żona Wanda, która pomaga rozwikłać tą tajemnicę. Dosyć szybko czytelnik dowiaduje się, że zabawką jest najzwyklejszy drewniany osiołek. No może nie taki zwykły bo wykonany przez samego Józefa dla małego Jezusa. Autor podąża drogą Maryi i Jana (zmierzających do miasta Efez), po to by odnaleźć małą skrzynkę, a w niej drewniany wizerunek zwierzaka. Droga ta wiedzie przez wiele słynnych miast Jerozolimę, Betlejem, Damaszek i wiele, wiele innych. Czytelnik zostaje również przeniesiony do czasów, gdy od odejścia Jezusa do swego Ojca minęło siedem lat. Poznaje życie niektórych Apostołów, którzy głoszą naukę Mesjasza. Osiołek wraz z Maryją "wędruje" do celu, a następnie trafia w ręce m.in. Jefraima, Alfeusza. W końcu skrzynka z zabawką Boga jest w posiadaniu brata Rajmunda z Zakonu Templariuszy. Stąd już krótsza droga do czasów teraźniejszych, do roku 2010, kiedy to Tadeusz Biedzki otrzymuje list. Czy uda mu się znaleźć legendarny przedmiot ? A może przyjaciel na próżno nakazał Autorowi poszukiwać małego, drewnianego osiołka ? Tego dowiecie się z lektury tej pasjonującej książki.

Jestem zachwycona tym co stworzył Biedzki. Nie jestem wielką fanką książek o tematyce religijnej, ale tą dosłownie pochłaniałam. Przepiękne ilustracje też robią swoje :) Czytałam, czytałam i chciałam więcej ! Dzięki książce "Zabawka Boga" mogłam spojrzeć na ówczesne problemy Kościoła: prześladowania, herezja. To także obraz wojen, krucjat, moment zdobywania władzy przez niewiernych, zburzenie Jerozolimy. Książka jest idealna dla osób, które chcą odkryć coś więcej na temat chrześcijaństwa. To również okazja do zastanowienia się nad tym jak mocna jest nasza wiara w Boga. Finał książki jest bardzo zaskakujący, ale tego już wam nie zdradzę ;) Zachęcam do lektury każdego, nie tylko miłośnika książek o takiej tematyce. Nie samą fantastyką czy romansami człowiek żyje. 

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz