niedziela, 12 stycznia 2014

52 zmiany. Zmień swoje życie tydzień po tygodniu.

52 zmiany. Zmień swoje życie tydzień po tygodniu

Tytuł: 52 zmiany. Zmień swoje życie tydzień po tygodniu.
Autor: Leo Babauta
Wydawnictwo: IUVI ( marka "imprint" wydawnictwa SQN)
Oprawa: miękka
Liczba stron: 183
Cena okładkowa: 19.90 zł

Dziś nie będzie o intrygach, romansach czy światach fantastycznych. Dziś pragnę wam przedstawić książkę, która gości u mnie od okresu przedświątecznego. Jestem z grona tych osób, które wraz z zakończeniem starego roku stawiają sobie doskonale wam znane noworoczne postanowienia. Wiadomo jak to z nimi bywa. Po około 15 stycznia większość planów legnie w gruzach. W moim przypadku też duża część postanowień po prostu została zepchnięta z piedestału i zaliczona do grona "zrobić potem". To "potem" praktycznie nigdy nie nadchodziło... Tak było na początku roku 2013, teraz jestem już mądrzejsza bo dzięki książce Babauta wiem co robiłam źle i dlaczego nie mogłam zrealizować z góry ustalonych zasad. 

Leo Babauta to autor jednego z najbardziej znanych blogów na świecie: Zen Habits. Tworząc książkę w której zawarł 52 najistotniejszych zmian, stał się nie tylko blogerskim guru, ale także człowiekiem który rozumie problemy i niepewności innych. Sam niejako przetestował te wszystkie zasady i wcielił we własne życie. Zastrzega by książki nie czytać w całości. Należy wybrać sobie dwa, trzy najbardziej interesujące zagadnienia, w spokoju je przeczytać, a następnie zacząć działać. Pośpiech jest wręcz zabroniony ! Osobiście zdecydowałam się na cztery zagadnienia, które wprowadzam do swego życia w miesiącu styczniu: jedno zmiana na jeden tydzień. Wiem, że z większą ilością nie dam rady. 

 1. Skończ z odkładaniem na później.
2. Zwolnij.
3. Joga, albo trening siłowy.
4. Czyść zęby nicią dentystyczną.

Może i niektóre zasady wydają się być śmieszne, lecz osoba nie mająca na tym polu problemów nie wie w czym rzecz. Autor niczego czytelnikowi nie narzuca, nie poucza, nie zwraca się naukowym językiem. Wszystko napisane prosto, zrozumiale i przejrzyście. Już dziś wiem, że osiągnęłam sukcesy i to w pierwszym miesiącu, a nadal mam chęć do pokonywania własnych słabości. Zaglądam codziennie do książki Babauta i traktuje ją naprawdę poważnie. Tylko silna wola, odpowiednie podejście do danej zasady mogą uczynić człowieka zwycięzcą. Teraz wiem co robiłam źle, dlaczego większość planów nie mogłam zaliczyć jako wypełnione i zrealizowane. Dzięki tej książce wiem, że nie jestem zwykłym beztalenciem, któremu nigdy nic nie wychodzi. Będę wprowadzać zmiany sukcesywnie, w takiej kolejności w jakiej zechcę, nikt nie narzuci mi tempa. Książeczka ma niewielki format tak więc z powodzeniem zmieści się w każdej torebce czy samochodowym schowku. Polecam mieć ją zawsze przy sobie i korzystać w dowolnej chwili. Cieszę się, że do mnie trafiła :)

OCENA
5 / 5 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz