poniedziałek, 18 lipca 2016

Book of YOU


Tytuł: Book of YOU
Autor: Jamie Oliver i inni
Wydawnictwo: Insignis
Oprawa: zintegrowana
Liczba stron: 288
Cena okładkowa: 34.99 zł
Premiera: 15.06.2016
Do napisania recenzji tej książki zbierałam się i zbierałam. Nie ma to jednak żadnego związku z lenistwem, a odpowiednim przygotowaniem. Chciałam w stu procentach poznać dzieło, a że bardzo rzadko sięgam po poradniki, miałam nieco utrudnione zadanie. Poradniki zwykle nudzą mnie niemiłosiernie. Nie lubię rozkazującego tonu przewijającego się od pierwszej do ostatniej strony. W końcu jestem też osobą dorosłą, która powinna wiedzieć jak żyć. Cóż, nie każdy autor bierze to pod uwagę, ale Jamiemu mogłam zaufać. Tego człowieka darzę ogromną sympatią i pewnie przez to pozytywne uczucie sięgnęłam po Book of YOU.

Spróbuj popatrzeć na swoją okolicę tak, jakbyś widział ją po raz pierwszy w życiu.

Book of YOU, to nic innego, jak zbiór aż 365 mikroakcji (prostych, krótkich czynności). Można je wykonać szybko i w tempie natychmiastowym wprowadzić do swojego życia. Czasem są to zupełne drobiazgi typu: celebrowanie śniadania, podziwianie przyrody, zapanowanie nad porządkiem w kuchni. Mogłoby się wydawać, że takie zmiany z pewnością nie wpłyną na jakość naszego funkcjonowania, ale w praktyce wszystko wygląda inaczej. Sama zauważyłam pozytywny wpływ mikroakcji na swą osobę. Książka pokazała mi w jaki sposób cieszyć się z małych rzeczy. 
Każda z akcji została zaliczona do jednej z czterech kategorii: mind, love, move, food. Za każdą odpowiada inny autor. Ten podział jest tutaj dobrze zaznaczony, więc podczas czytania musicie go zauważyć :)



Na samym początku, do poradnika nie byłam nastawiona zbyt pozytywnie. Wiecie, wcześniejsze doświadczenia nie pozwoliły mi na odbiór dzieła z jakąś większą radością. Dziś wiem, że Book of YOU przełamała lody i zmieniła moje podejście do tego typu książek. 
Poradnik został dopracowany pod względem technicznym. Wszystko miło się ogląda i równie przyjemnie czyta. Do dyspozycji mamy nawet tasiemkową zakładkę :) Jest też sporo miejsca do pisania, a niewielki format książki, pozwala na zabranie jej w podróż, czy przechowywanie na szafce nocnej lub biurku. Według mnie, to udany poradnik dla odbiorców w każdym wieku.

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję agencji AiM Media

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz