wtorek, 14 czerwca 2016

Ból za ból [przedpremierowo]


Seria: Ból za ból t.1
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 352
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 15.06.2016
Niektórzy ludzie nie potrafią żyć bez robienia komuś na złość, bez rzucania kłód pod nogi. Sama wielokrotnie zawiodłam się na paru osobach, ale jakoś nie potrafiłam przeciwstawić się takiemu traktowaniu. Gagatki wychodziły cało z zaistniałej sytuacji, a ja wylewałam morze łez. Nawet nie myślałam o zemście, w odróżnieniu od bohaterek książki Ból za ból. To świetna, wakacyjna lektura dla młodych czytelników. Jednak ja, osoba dorosła, odnalazłam się w całej historii i dziś pragnę przedstawić wam swoje wrażenia po lekturze. Czy było warto sięgać po pierwszy tom nowej trylogii? 


W głowie roiło mi się od możliwych scenariuszy naszego pierwszego spotkania po latach. Nie próbowałam sobie nawet wyobrazić, co powie - nie miało to znaczenia.

Przenieśmy się do uroczego miejsca na ziemi... Na wyspę Jar, gdzie znajdują się cztery małe miasteczka. Thomastown, Middlebury, White Haven oraz Canobie Bluffs - nazwy trudne do zapamiętania, ale miejscówki warte poznania :) Dlaczego? Bo tam można zapomnieć o całym świecie. Wyspa zaczyna żyć w momencie, gdy w czasie lata przybywają urlopowicze. Ludzie spragnieni przepięknych widoków i spokoju, odwiedzają Jar, pragną zostać tutaj jak najdłużej. Na wyspę można dotrzeć promem, albo skusić się na wersje dla bogaczy: lot samolotem. Chcielibyście to zobaczyć? 
W książce Ból za ból nie zamieszczono jednak tylko opisu wyspy. Poznajemy trzy dziewczyny, a ich drogi krzyżują się właśnie w tym malowniczym miejscu. Mary, Lillia i Kat dopiero kończą szkołę średnią, aczkolwiek zdążyły poznać już gorycz zawodu na kimś dla nich ważnym. Teraz postanawiają zemścić się na osobach, które je zraniły, łączą siły i zaczynają działać. Co z tego wyniknie? Czy warto się mścić, a jednocześnie nie zgubić w plątaninie wielkich emocji?

 Nie spodziewałam się, że książka zachwyci mnie do tego stopnia. Na początku, jeszcze przed rozpoczęciem czytania uważałam, iż mam do czynienia z dziełem odpowiednim dla nastolatek, które zmagają się z typowymi dla ich wieku problemami. Nie liczyłam na mądrą książkę, a na coś lekkiego i pewnie pozbawionego sensu... Kochani, dawno się tak nie pomyliłam! Ból za ból to rewelacyjna powieść o ludzkich emocjach. Mamy tutaj mądrą historię, wyrazistych bohaterów. Dzieło czyta się z największą przyjemnością, a każda strona wciąga jeszcze bardziej. Ból za ból otwiera trylogię o tym samym tytule. Teraz mogę tylko czekać na kolejne części bo wiem, że naprawdę warto.

Autorski duet porusza bardzo ważny problem. Twórczynie przedstawiły nam skutki zemsty, a jednocześnie uświadamiają czytelnikowi fakt, że nie jest to dobre rozwiązanie problemów. Często nie potrafimy zapanować nad burzą emocji, sytuacja szybko wymyka się spod kontroli. Do czego można się posunąć i jak znaleźć granicę? Muszę przyznać, iż nie spodziewałam się tak mądrego podejścia do tematu. 

Ta myśl sprawiła, że ja również zapragnęłam umrzeć.

Bohaterowie powieści są charakterystyczni i zapadający w pamięć. Mary, Lillia i Kat - każda skrywa swoje tajemnice (głównie Mary), jednak dziewczyny potrafią połączyć siły, co jednocześnie sprawia, że między nimi tworzy się silna, przyjacielska więź. Jak widać nieszczęścia zbliżają ludzi. 
Czekam też z niecierpliwością na dalsze losy głównych postaci. Z pewnością jeszcze nie raz nas czymś zaskoczą.

Już jutro premiera książki. Zachęcam was do czytania niniejszego dzieła, bo faktycznie zasługuje na najwyższe oceny i odznaczenia. Nie spodziewałam się, że Ból za ból odbiorę tak pozytywnie. W końcu nie cierpimy na brak młodzieżówek, jednakże ta książka jest inna, wyjątkowa... 



OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz