niedziela, 15 maja 2016

59 bajek o zwierzętach - Ewa Mirkowska


Autor: Ewa Mirkowska
Wydawnictwo: Siedmioróg
Oprawa: twarda
Liczba stron: 144
Cena: 29.99 zł
Troszkę przystopowałam z nowymi recenzjami, ponieważ niedawno skręciłam kostkę i do pisania na blogu po prostu nie miałam głowy. Na szczęście dziś jest minimalnie lepiej, więc postanowiłam zaprezentować wam kolejną nowość od wydawnictwa Siedmioróg. 

Książkę czytaliśmy wielokrotnie. Córka samodzielnie, z moją niewielką pomocą, ale też na głos, przed spaniem, często przedstawiałam szkrabom wybraną bajeczkę. Moje dzieci uwielbiają zwierzęta. W domu mamy dwa psiaki, rybki i kotka, także zwierzyniec pełną parą. Pewnie dlatego córka i syn ogromną sympatią darzą książeczki z opowiastkami dotyczącymi właśnie przeróżnych zwierzaków. Tym razem mogliśmy poznać wspaniały zbiór bajeczek autorstwa Ewy Mirkowskej. Nie czytaliśmy wcześniej żadnego dzieła pani Ewy, ale polubiliśmy pisarski styl naszej rodzimej twórczyni, więc będziemy szukać innych książeczek. Póki co, cieszymy się obecnością 59 bajek o zwierzętach w naszej biblioteczce. 

Książka zawiera ogromną ilość bajek, idealnych pod względem długości do czytania przed spaniem. Opowiastki nie są zbyt długie, ale też nie przesadnie krótkie. Takie odpowiednie dla małego czytelnika, który też może samodzielnie próbować poznawać kolejne bajeczki. Moim dzieciom chyba najbardziej podobała się historyjka o jeżu Pikpiku, a także ta o Teosiu, który próbował zgrywać bohatera ;) Każda bajeczka nie jest banalna, zawiera morał, może być znakomitym tematem do dyskusji, a co za tym idzie, pozwoli wyciągnąć odpowiednie wnioski. Książka Ewy Mirkowskiej z pewnością należy do grona wartościowych lektur dla małych czytelników.

Jeśli chodzi o bohaterów, to na kartach niniejszego dzieła poznamy ich całe mnóstwo. Są różni pod względem pochodzenia... Jednych spotkamy na podwórku, inni natomiast żyją w egzotycznych krajach. Każda postać ma w tej książce swoje miejsce, każda da się lubić. Pozwoli dziecku poznać otaczający je świat, zrozumieć pewne ludzkie zachowania i sytuacje. 

Nie bez znaczenia są przepiękne ilustracje zamieszczone w książeczce 59 bajek o zwierzętach. Moje dzieci ochoczo przeglądały obrazki, uśmiechały się leciutko, a co najważniejsze, zadawały pytania dotyczące poszczególnych opowiastek. Jak widać tego typu dodatek podoba się milusińskim. Książkę mogę polecić z czystym sumieniem. Jeśli wasze dzieci lubią takie historyjki, to jest to punkt obowiązkowy w ich biblioteczce.

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz