wtorek, 2 grudnia 2014

Próba uczuć.


Tytuł: Próba uczuć
Autor: Tina Reber
Wydawnictwo: Akurat
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 511
Cena okładkowa; 44.99 zł
Premiera: 04.11.2014
Mroźne dni i wieczory sprzyjają czytaniu książek z wątkiem romantycznym :) 'Próba uczuć' kwalifikuje się tutaj idealnie, także trafiłam na odpowiednie czytadło. Niniejsza książka stanowi kontynuację losów bohaterów, których mam nadzieję mieliście okazję poznać w 'Miłości bez scenariusza'. Pierwszy tom przyniósł Reber sporo pochwał, także sama byłam ciekawa w jaki sposób autorka zaskoczy czytelników. Z racji tego, że już wcześniej polubiłam główne postaci, miałam odpowiedni wstęp do dalszej historii. Wreszcie mogłam sobie odpowiedzieć na pytanie, czy miłość gwiazdy i zwyczajnej dziewczyny ma szansę na przetrwanie. 

Dla tych, którzy pierwszego tomu nie czytali, albo też zapomnieli o co w nim chodziło, należy się parę słów wyjaśnień. Taryn Mitchell, to zwyczajna dziewczyna, prowadząca maleńki pub. Ryan Christensen zalicza się do grona gwiazd kina, ale nie takich, o których słyszy się przez kilka dni. Ryan jest piekielnie znanym aktorem, a jednocześnie posiada sporo fanów. Wbrew pozorom młodzi się zaręczają, rozpoczynają wspólne życie. Dalej ich życie wcale nie prezentuje się wspaniale. Rosnąca popularność Ryana, wzbudza potężną zazdrość Taryn - sama się temu nie dziwię. Najgorzej przeboleć te filmowe sceny łóżkowe... To za dużo dla ukochanej gwiazdora. Tłum rozhisteryzowanych fanek potrafi wytrącić z równowagi nawet najbardziej wyrozumiałą partnerkę. Jak para ma sobie poradzić w takim świecie, gdzie każdy ruch śledzi milion kamer, a odgrywanie roli nie ogranicza się tylko i wyłącznie do wypowiadania swej kwestii ? Czy zaręczyny były dla obojga dobrym posunięciem ? Autorka rozwija także nowe wątki, ale nie chcę wam zdradzać wszystkiego :)

I znów wsiąkłam w historię opowiedzianą przez Reber dosłownie na całego. Klimat pozostał ten sam, bohaterowie po raz kolejny mnie zauroczyli. Nawet ci drugoplanowi nie dają o sobie zapomnieć. Taryn jak zwykle wie czego chce, działa i nie pozostawia spraw nierozwiązanych. Natomiast Ryan na początku troszkę mnie denerwował swą uległością, ale na szczęście po pewnym czasie stał się stanowczy i dlatego mu wybaczyłam :) Wszak gwiazda filmowa musi czasem być kapryśna. 

'Próba uczuć' to nie opowieść o zazdrosnej kobiecie, ale o walce o drugą, ukochaną osobę. To obraz życia w blasku fleszy. W końcu wielu z nas myśli sobie, że takie gwiazdy ze szklanego ekranu mają istny raj. Niestety przy bliższym poznaniu świata show-biznesu, rzeczywistość prezentuje się niezbyt zachęcająco. Podczas lektury współczułam Taryn ale i Ryanowi, chociaż sam wybrał taką a nie inną drogę. Często przekreśla się podobne związki, sama znam nawet osobiście pewne przykłady właśnie takich par. Książka także uczy, by obdarzać zaufaniem swą drugą połówkę, by pomimo przeciwności losu nie odwracać się plecami, ale chwycić się mocno za ręce i przeczekać burzę. W 'Próbie uczuć' mamy również możliwość poznania zawodu aktora, ale od całkowicie innej strony. Ryan chociaż był sławny, ciągle pozostawał normalnym facetem walczącym o odrobinę prywatności.

Książka posiada pewien maleńki minus o którym muszę wspomnieć. Miejscami rozmowa pomiędzy Ryanem a Taryn była mocno przesłodzona, wyznania miłosne padały praktycznie na każdym kroku, także ta magia gdzieś się jednocześnie ulatniała. Niektóre opisy serwowane przez autorkę, były jakby wciśnięte na siłę, nudziły... Na szczęście to jedyny defekt tej powieści, a ogólnie wszystko zagrało jak trzeba :) Bardzo się cieszę, że miałam możliwość po raz kolejny spotkać Ryana oraz Taryn, ponieważ muszę przyznać że troszkę za nimi tęskniłam :) Jeśli lubicie czytać tego typu książki, nic nie stoi na przeszkodzie byście sięgnęli po 'Próbę uczuć'. Zaskoczycie się pozytywnie wymiarem powieści, oraz kompletnym odbiegnięciem od schematu tanich romansideł.

OCENA
4 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz