niedziela, 9 lutego 2014

Cud oleju lnianego.


Autor: Dr Hans - Ulrich Grimm
Oprawa: miękka
Liczba stron: 167
Cena okładkowa: 34.30 zł
Len jest znany już od dawna. Nasze babcie doskonale wiedziały jak dobroczynny wpływ ma on na organizm. Pamiętam, że gdy byłam dzieckiem i gdy zmagałam się z bólem brzucha, babcia dawała mi łyżkę oleju lnianego i problem mijał. Albo w przypadku bólu gardła... Wystarczyło przepłukać nim jamę ustną a po paru godzinach, mogłam zapomnieć co mi tak naprawdę dolegało :) Dziś olej lniany wraca do łask. Stoi za tym chęć naszego społeczeństwa do zdrowszego odżywiania, jak i również moda na tworzenie w zaciszu własnego domostwa, różnorodnych urodowych mikstur. 

Książka dr Grimm'a od razu wzbudziła we mnie pozytywne emocje gdyż czegoś takiego uparcie poszukiwałam w księgarniach. Ani przez moment podczas lektury nie zostałam zarzucona naukowym słownictwem, które z trudem bym zrozumiała. Autor zaczyna od historii dotyczącej rozkwitu lnu, potem przechodzi do opisu jego uzdrawiającej mocy. Następnie Grimm dokładnie wyjaśnia korzystne działanie oleju lnianego na różnorodne schorzenia. Plusem książki, który wywołał uśmiech na mej twarzy, był dodatek w postaci powiedzonek na temat tejże rośliny. W treści pojawiła się nawet baśń Braci Grimm " O trzech prządkach" :) Aby czytelnik miał świadomość, jak z lnu pozyskuje się włókna, autor zadbał o przedstawienie całego cyklu produkcyjnego. Gratką dla tych co to lubią pichcić z wykorzystaniem naturalnych składników, jest spis pokaźnej ilości przepisów kulinarnych z zastosowaniem oleju lnianego i siemienia lnianego. Jak więc widzicie każdy znajdzie coś dla siebie, a len od tej pory, nie będzie już dla nikogo tajemniczą rośliną. 

"Cud oleju lnianego" jest pozycją obowiązkową dla wszystkich ceniących nade wszystko ekologię i chcący żyć w zgodzie z naturą. Nie spodziewałam się, że ta niepozorna roślinka może przynieść organizmowi tyle dobrego. Przepisów na wykorzystanie oleju lnianego jest sporo, a nawet pokusiłam się na wypróbowanie kilku z nich:) Autor to niekwestionowany ekspert do spraw żywienia, także możecie być pewni co do prawdziwości tekstów zawartych w książce. Maleńkim minusem jest mała ilość fotografii, oczywiście nie jest to wadą, ale gdyby było ich więcej, pozycja stałaby się jeszcze bardziej przejrzysta. 

OCENA
4,5 / 5  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz