czwartek, 15 listopada 2018

Łowca dusz - Alex Kava

Dziś totalnie zmieniamy tematykę. Tym razem nie będzie cukierkowo, słodko, miłośnie i świątecznie. Mam wam bowiem do zaprezentowania pewien thriller autorstwa Alex Kava. Jakoś w zeszłym miesiącu zauważyłam, że w swojej biblioteczce nie mam żadnej książki tej autorki. Postanowiłam więc uzupełnić braki. Akurat wydawnictwo Harper Collins Polska wypuściło Łowcę dusz i tym samym mój kaprys został spełniony. Czy książka przypadła mi do gustu? Czy jeszcze więcej powieści Alex Kava pojawi się w mojej biblioteczce? 


Po raz kolejny spotykamy się z agentką Maggie O'Dell, która już musi zmierzyć się z kolejnym zadaniem. Jej szef nie daje chwilki wytchnienia. Oto kobieta musi zbadać dwie sprawy, które z pozoru nie są ze sobą związane. W Waszyngtonie córka senatora zostaje znaleziona martwa. Natomiast w domku letniskowym w Massachusetts, pięciu młodych mężczyzn traci życie podczas strzelaniny z agentami FBI. Te dwie sprawy mają jednak punkt wspólny. Jest nim w sumie pewna osoba, która skutecznie burzy spokój... Mowa o wielebnym Josephie Everett - przywódcy sekty religijnej. Jak ze wszystkim poradzi sobie Maggie? Czy winny poniesie karę? 

Łowca dusz to trzecia część cyklu z Maggie O'Dell w roli głównej. Niniejszy thriller nie należy też do zupełnych nowości, ponieważ już wcześniej, inne wydawnictwa zajęły się jego wydaniem. Ja mam książkę od Harper Collins Polska i powiem wam, że jej okładka chyba najbardziej przypadła mi do gustu. Pasuje do charakteru powieści, przykuwa wzrok, a jednocześnie zbyt wiele nie zdradza. Inne wydania, według mnie wyglądały nijako, blado i mało zachęcająco. To jest naprawdę genialne. Czcionka też nie jest mikroskopijna, więc nic tylko czytać i rozkoszować się nową lekturą. 

 Thrillery nie są moim ulubionym gatunkiem literackim, ale od czasu do czasu po nie sięgam. To swego rodzaju odpoczynek od fantastyki, kobiecych powieści. Myślę, że Alex Kava jest rozpoznawalną twórczynią dobrych thrillerów. Jej Łowca dusz, co tu dużo ukrywać, niesamowicie trzyma w napięciu, chociaż dla prawdziwych wyjadaczy, część wydarzeń które się tutaj rozgrywa, może być przewidywalna. Mnie akurat autorka ciągle wodziła za nos, zbijała z tropu i nie pozwoliła tak szybko przewidzieć zakończenie całej sprawy. Po nitce do kłębka, stopniowo, ale z przytupem, brnęłam przez kolejne strony, aż doszłam do finału. Jak to wszystko się skończyło? Oj, tego zdradzić wam nie mogę!

Agentce Maggie O'Dell czasem brakuje wigoru z którego słynęła w poprzednich częściach, ale i tak daje radę. Ludzie giną, ale w sposób przemyślany, nie budzący w czytelniku niesmaku, związanego raczej z naiwnością zaistniałych zdarzeń. Autorka posługuje się językiem przyjemnym, zrozumiałym. Zauważyłam również, że Łowca dusz jest znacznie bogatszy w porządne opisy, które pozwalają wczuć się w sytuację i jeszcze lepiej ją odbierać. Książkę dosłownie czyta się jednym tchem. Jeśli chodzi o obraz mordercy, to według mnie został on dokładnie przemyślany, tak samo zresztą jak cała intryga. Także jeśli lubicie thrillery, to zachęcam was do przeczytania Łowcy dusz

                                                                                                       

Znalezione obrazy dla zapytania łowca dusz harper collins

Tytuł: Łowca dusz
Cykl/Seria: Maggie O'Dell
Autor: Alex Kava
Wydawnictwo: Harper Collins Polska
Oprawa: miękka
Liczba stron: 416
Cena okładkowa: 38.99 zł
Premiera: 03.10.2018

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz