wtorek, 23 stycznia 2018

Fake it - Sandra Nowaczyk

Zawsze myślałam, że książki piszą autorzy, którzy mają określony wiek, swoje przeżyli i wiele widzieli. Nastolatek twórcą udanej powieści? Brzmi nieprawdopodobnie, a jednak! Sandra Nowaczyk ma siedemnaście lat i na koncie dwie wspaniałe książki, które mogłam poznać. Autorka słynnego w grupie młodzieży dzieła Friendzone znów jest na topie. 17 stycznia premierę miała książka Fake it, a ja przeczytałam ją z wielką przyjemnością. Takiego rarytasu nie mogłam sobie odmówić. 


Sparks ma już wszystkiego po dziurki w nosie. Postanawia skończyć ze sobą, by raz na zawsze uwolnić się od trosk i piętrzących się problemów. Sara Sparks nie ma obok siebie bratniej duszy, kogoś, kto mógłby ją wysłuchać, zrozumieć. Kiedyś było inaczej, lepiej. Miała głowę pełną pomysłów, pisała opowiadania, chciała żyć. Teraz jest tylko uczucie całkowitej beznadziejności i nic więcej. Postanawia jeszcze odwiedzić jedno, jedyne miejsce... Niespodziewanie, Sara spotyka na swojej drodze kogoś, kto zupełnie pokrzyżuje jej plany. Jak zakończy się ta historia? Kim jest nieznajoma osobistość? Wszystkiego dowiecie się w swoim czasie. 

W sumie nie oczekiwałam jakichś fajerwerków. Tak, Friendzone było dla mnie udaną lekturą, ale pomyślałam sobie, że tak młodzi twórcy mogą nie utrzymać wysokiego poziomu, że ich pomysły już się wyczerpały, że nie unikną powtórzeń. Dziś mogę stwierdzić, że Sandra Nowaczyk jest genialną autorką, której będę kibicowała i śledziła dalszą karierę. 
Fake it to nie tylko książka dla młodzieży. Jestem przekonana, że i rodzice, starsi odbiorcy, będą zaciekawieni przedstawioną tutaj historią. Osobiście nie mam "nastu" lat, a nowość od wydawnictwa Feeria czytało mi się fantastycznie. Fake it to nie głupiutka powieść o miłosnych rozterkach nastolatki, jej szkolnych kłopotach itp. To idealny obraz poważnych problemów młodej osoby. Śledzimy życie Sary i nie dowierzamy, że los może w tak okrutny sposób doświadczyć siedemnastolatkę. Ostatnie strony książki wbijają w fotel.

Narracja pierwszoosobowa sprzyja odpowiedniemu wczuciu się w historię. Uzyskujemy możliwość zupełnego rozumienia bohaterki, a o to przecież chodzi. Sara Sparks nie należy do postaci, które denerwują czytelnika swą bezradnością. Dziewczyna jest twarda, ale momentami sprawia wrażenie bardzo wrażliwej. Stojąc na granicy życia i śmierci, w sumie już nie oczekuje od nikogo współczucia. Wie, że jest na przegranej pozycji. Nagle pojawia się tajemnicza osobistość, która zmieni dosłownie wszystko. Na brak wrażeń nie powinien narzekać chyba nikt.

Fake it to książka, która zapada w pamięć. Nie można o niej zapomnieć natychmiast, zaraz po odłożeniu egzemplarza na półkę. Długo była obecna w mojej głowie, a postępowanie Sary analizowałam przez kilka kolejnych dni. Wiem, wiem, że na rynku wydawniczym jest sporo podobnych dzieł, ale weźcie pod uwagę jeszcze wiek autorki. Dziewczyna po prostu ma talent do pisania wciągających historii. Fake it nie ma nic wspólnego z cukierkowymi, przepełnionymi miłosnymi rozterkami powieściami dla młodzieży. To książka o szukaniu zrozumienia, niesprawiedliwości, krzywdzie i wewnętrznym bólu. Musicie ją przeczytać!

                                                               
Znalezione obrazy dla zapytania fake it sandra nowaczyk

Tytuł: Fake it
Autor: Sandra Nowaczyk
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 300
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 17.01.2018 

 http://wydawnictwofeeria.pl/pl/ksiazka/tatuaz-z-lilia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz