poniedziałek, 11 grudnia 2017

Kształt gruszki - Magdalena Kołosowska

Ostatnio miałam wielką ochotę na jakąś obyczajówkę. Przeglądałam swoją biblioteczkę, ale nic nie wpadło mi w oko. Dopiero dokładne zapoznanie się z listą książek wydawnictwa Feeria, przyniosło to, na co chyba czekałam. Kształt gruszki nie jest może taką nowością na rynku. Powieść miała swą premierę w czerwcu, a ja jakimś cudem przegapiłam to wydarzenie. Zgodnie ze starym powiedzeniem, "co się odwlecze, to nie uciecze", Kształt gruszki wreszcie zasilił moją biblioteczkę. 


 Iga ma w życiu ogromnego pecha. A może to tylko próba? Może za jakiś czas jej kiepski los się odmieni? Kobieta straciła dobrze płatną pracę, facet uciekł w siną dal, a dodatkowo opróżnił jej konto. Iga próbuje stanąć na nogi. Postanawia odciąć się od rodziny i przyjaciół bo uznała, że tak będzie najlepiej. Jednak ktoś ma wobec naszej bohaterki pewien plan... Pewnego dnia Igę odwiedza Paweł - przyjaciel, którego zna od przedszkola. Zdruzgotana kobieta stopniowo otwiera się przed gościem i wyjawia mu swoje rozterki. Spotkanie nie kończy się tylko na rozmowie... Iga następnie urywa kontakt z przyjacielem. Nie ma zamiaru ciągnąć w nieskończoność tego, co znów może zamieszać w jej życiu. Mijają lata i... Iga znów spotka na swojej drodze Pawła. Jak teraz będzie wyglądała ich przyjaźń? Na jaw wychodzą jeszcze inne tajemnice z przeszłości. 

Kształt gruszki to jedyna powieść Magdaleny Kołosowskiej, jaką udało mi się przeczytać. Wiem, że autorka stworzyła równie ciekawą książkę o tajemniczym tytule - Trawa bardziej zielona. Nie byłam więc totalnie przygotowana na lekturę nowości od wydawnictwa Feeria. Nie znałam pióra Kołosowskiej, nie wiedziałam, co skrywa się we wnętrzu książki. Okładka mnie urzekła, a to już świetne przygotowanie do lektury ;) Po przeczytaniu dosłownie kilku stron przepadłam i pobrnęłam dalej w tę zapierającą dech w piersiach historię.

Od razu zaznaczam, że już na samym początku można się nieco domyślać, co wyniknie z tej całej sytuacji. Jednak z czystej ciekawości śledziłam dalsze losy Igi i Pawła, bo autorka przedstawiła tych bohaterów naprawdę rewelacyjnie. Są tacy normalni, z krwi i kości, nieidealizowani przed Panią Magdalenę. Uwielbiam takie wyraziste osobistości, które zapadają w pamięć i które po prostu można polubić całym serduchem. Paweł - mężczyzna idealny i ona, nieco niezdecydowana, ale tak naprawdę sympatyczna, doświadczona przez los dziewczyna. Jedno spotkanie po latach wystarczyło, by uczucie odżyło.

Duże znaczenie miało dla mnie również miejsce akcji. Klimatyczny, najpiękniejszy Kraków, który ja osobiście kocham, był wymarzoną miejscówką dla takiej powieści. Autorka może nie zaserwowała nam zbyt wymyślnej opowieści, ale przedstawiła w sposób idealny i bardzo trafny problemy zwykłych, dorosłych ludzi. Podczas czytania Kształtu gruszki doszłam do wniosku, że od przyjaźni pomiędzy kobietą a mężczyzną, widnieje krótka droga do najprawdziwszej miłości. To coś niesamowicie pięknego! Książkę Magdaleny Kołosowskiej mogę więc gorąco wam polecić. 

                                               

 Znalezione obrazy dla zapytania kształt gruszki kołosowska

Tytuł: Kształt gruszki
Autor: Magdalena Kołosowska
Wydawnictwo: Feeria
Oprawa: miękka
Liczba stron: 328
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 16.06.2017

Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo feeria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz