sobota, 16 września 2017

Hummusy i pasty

 
 Tytuł: Hummusy i pasty
Autor: Konrad Budzyk
Wydawnictwo: Znak Literanova
Oprawa: miękka
Liczba stron: 208
Cena okładkowa: 39.90 zł
Premiera: 17.08.2017

Skuszona modą na zdrowe odżywianie i kupowanie naturalnych produktów, zaopatrzyłam się w pewnym sklepie w dwa pudełeczka gotowego hummusu. Bardzo chciałam poznać smak tej pasty. Rozczarowanie przyszło natychmiastowo... Sklepowy hummus totalnie nie przypadł mi do gustu. Mdły, zupełnie bez smaku, okropieństwo. Drugie podejście do hummusu było zdecydowanie lepsze. Sama przygotowałam pastę, ale i tak czegoś w niej brakowało... 

Wydawać by się mogło, że zrobienie hummusu, czy jakiejkolwiek pasty warzywnej jest banalne. Ot, wrzucić kilka składników, zmiksować i gotowe. Nic bardziej mylnego. Ważne są dodatki, a dokładniej rzecz ujmując, przyprawy. Z książką Hummusy i pasty autorstwa Konrada Budzyka, szybko i sprawnie przygotujecie wspaniałe urozmaicenie do pieczywa. 

Hummus przeważnie tworzymy z ciecierzycy, ale Konrad Budzyk uświadomił mi, że nie tylko. Równie smaczną pastę przygotujemy z grochu czy soi. Może nie będzie to stuprocentowy, klasyczny hummus, jednak nie czepiajmy się szczegółów. Przetestowałam już sporo przepisów zamieszczonych w książce i jeszcze ani razu nie poniosłam porażki ;) Mistrzem w kuchni nie jestem, więc różne przygody się człowiekowi przytrafiały. Z dziełem Hummusy i pasty po prostu rządzę przy kuchennym blacie. Niczym Panoramiks miksuje, mieszam, doprawiam itp. Co najważniejsze, przygotowane pasty smakują, a ich tworzenie przynosi mi mnóstwo radości. 

Szata graficzna książki jest wspaniała. Hummusy i pasty trzymam w widocznym miejscu w kuchni, bo dzieło prezentuje się fenomenalnie. Tak samo wnętrze, które należy do przejrzystych i czytelnych. Są wskazówki i uwagi autora, tabele wartości odżywczych dotyczących każdego przepisu, a także przepiękne, barwne zdjęcia Anny Grudzińskiej - Sarny. Taki egzemplarz warto mieć w swoim domu. Nawet jeśli nie jesteście maniakami zdrowego odżywiania, a po prostu, od czasu do czasu macie ochotę zjeść coś zupełnie innego. Wykonanego samodzielnie!





OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Znak Literanova


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz