piątek, 10 lutego 2017

Ewangelia według gangstera

Znalezione obrazy dla zapytania ewangelia według gangstera 

Autor: John Pridmore, Greg Watts
Wydawnictwo: Promic
Oprawa: miękka
Liczba stron: 360
Cena okładkowa: 28.90 zł

Należę do osób, które nie są wielkimi fankami książek religijnych, ale od czasu do czasu, z czystej ciekawości i wewnętrznej potrzeby, zwyczajnie po nie sięgają. Dzieło zaciekawiło mnie swą okładką. Tak, tym razem to obwoluta zadecydowała, czy lektura zostanie przeczytana. Duże znaczenie miały też dla mnie pozytywne opinie na temat Ewangelii według gangstera. Nie pozostało mi więc nic innego, jak przysiąść wygodnie w fotelu i poznać bliżej nowość od wydawnictwa Promic. 

Bardzo szybko uporałam się z niniejszą książką, bo zwyczajnie mnie zaciekawiła. I chociaż na samym początku obawiałam się, że będzie zbyt religijna i za bardzo pouczająca, dalsze zaznajomienie się z dziełem przyniosło pozytywne zaskoczenie. Ewangelię według gangstera czyta się jak wciągającą powieść! To tak naprawdę świadectwo nawrócenia Johna Pridmore'a. 

Pridmore urodził się w roku 1964. Jest więc o dwa lata starszy od mojego taty... To taka mała dygresja. Kiedy John był dzieckiem, jego rodzice postanowili się rozwieść. Wiadomo, iż dla małego chłopca był to wielki szok i trudna sytuacja. Nie mógł poradzić sobie z "nowym" życiem i wkroczył na złą drogę. Przestępstwa, przeróżne kradzieże, narkotyki, bójki... W takim świecie obracał się John, a terapie w specjalistycznych ośrodkach, jakoś nigdy nie przynosiły większego rezultatu. W końcu trzeba chcieć tych zmian... Jednak Bóg nie zapomniał o Johnie. Przygotował dla niego plan. 

Mężczyzna totalnie się zmienił. Zaczął się modlić, a nawet myślał o wstąpieniu do zakonu. Postanowił jednak założyć wspólnotę, która pomaga innym ludziom odnaleźć drogę do Pana. Ogrom osób, między innymi dzięki Johnowi, znów zaczął żyć z Bogiem w przyjaźni i zgodzie. Potwierdzeniem tego, są zamieszczone w książce świadectwa. Ta część Ewangelii przypadła mi niezmiernie do gustu. 

 Książka uświadamia czytelnikowi, że Bóg nikogo nie odrzuca. Przyjmuje każdego grzesznika, który gdzieś się zagubił, zboczył z drogi do Niego. Pan daje nam szansę na poprawę, ale my musimy tę szansę chcieć wykorzystać. Ewangelia według gangstera to pouczająca, ale nie nużąca lektura, skłaniająca do głębszych przemyśleń. Będziecie zachwyceni!

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Promic 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz