środa, 8 października 2014

Magiczne Drzewo. Cień smoka.


Autor: Andrzej Maleszka
Wydawnictwo: Znak Emotikon
Oprawa: twarda
Liczba stron: 480
Cena okładkowa: 36.90 zł
Premiera: 09.10.2014
Młodzieżówek mamy ostatnio prawdziwy wysyp. Trudno znaleźć więc coś unikalnego, co spodobałoby się nie tylko czytelnikowi mającemu "naście" lat, ale również dorosłemu miłośnikowi tego typu literatury. Jeśli chodzi o książki Andrzeja Maleszki, namawiać na kolejny tom cyklu 'Magiczne Drzewo' nie trzeba. Dosłownie łykam dzieła tego autora, wiedząc już na wstępie, że nie zostanę negatywnie zaskoczona. 'Cień smoka' jest tutaj idealnym przykładem na doskonałość, bezbłędność Maleszki...

Na kartach tej książki znów spotkamy rezolutnego Kukiego, gapowatego Blubka, troskliwą Gabi i szalonego psiaka Budynia. Oczywiście chłopcy narozrabiają, będą musieli odwrócić czar, ale nic nie zdarza się tak łatwo. By naprawić błąd, cała grupa przyjaciół wyrusza w szaloną podróż. Muszą odnaleźć tajemniczą figurkę stworzoną z magicznego drzewa. Aby skorzystać z jej działania, przedmiot trzeba pozostawić w świetle księżyca w absolutnej ciszy. Myślicie, że proste jest wykonanie takiego zadania ? Absolutnie nie ! W środku nocy niespodziewanie włącza się muzyka, figurka przybiera postać żywej dziewczyny o niesamowitych zdolnościach. Co w tej sytuacji zrobią nasi bohaterowie ? Czy odwrócą czar i przywrócą ład oraz porządek w swoim życiu ?

Książka liczy ponad czterysta stron, a czyta się ją w tempie błyskawicznym. Akcja praktycznie rozpoczyna swój bieg już od pierwszej strony, wszystko dzieje się szybko, czytelnik nie ma prawa na nudę, kompletne rozleniwienie. Czasem pewne wydarzenia są bardzo naciągane, ale w tym tkwi urok powieści Maleszki. Na szczęście niepowodzenia w 'Cieniu smoka' kończą się szczęśliwie, jednak by dobrnąć do celu grupka bohaterów będzie się musiała troszkę pomęczyć.

Pamiętam jak czekałam z zapartym tchem na pierwszy tom cyklu 'Magiczne Drzewo'. Potem rozkoszowałam się kolejnymi częściami, a w przypadku "Cienia smoka" również zostałam pozytywnie zaskoczona. Postaci jak zwykle gwarantują dobrą zabawę, błyskotliwe, pozbawione tandetności dialogi umilają odbiór lektury. Uważam, że książka ma szansę zauroczyć dorosłego czytelnika, o młodszych nawet nie wspominam :)
Zbliża się data premiery... 9 września obowiązkowo skierujcie swe kroki do księgarni i zakupcie swój egzemplarz dzieła Maleszki. Ja miałam okazję przeczytać niniejszą pozycję przed premierą z czego byłam i jestem niesamowicie zadowolona.

OCENA
5 / 5

10 komentarzy:

  1. Mam tą książkę w swojej kolekcji od kilku dni i juz zdąrzyłam ją przeczytać co chyba mówi samo za siebie...:) Jest bardzo ciekawa, zaskakująca, dynamiczna, bohaterowie są sympatyczni i zabawni, z głowami pełnymi pomysłów. Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również czytałam już tę książkę z moją młodszą siostrą i jest rewelacyjna! Polecamy wszystkim, którzy lubią szybką akcję, ciekawą fabułę, śmieszne dialogi i chwile grozy. Zachęcam również rodziców do sięgnięcia po tą mądrą książkę, która nie tylko uczy dzieci ważnych spraw, ale pokazuje odrobinkę magii :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czytam "Cień smoka" mojej córeczce wieczorami i nie było jeszcze chyba dnia, żebym nie usłyszała "mamo, jeeeszcze!" ;). To chyba najlepiej świadczy o jakości tej książki. Dziękuję, panie Andrzeju, daje nam Pan masę świetnej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie magiczne drzewo to przede wszystkim wartościowa książka :) Magia magią, ale myślę, że dużo nauki dzieciaki mogą z niej wyciągnąć :) I oczywiście dobrze się przy tym bawić! Polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam "Cień smoka" bratu i wiem, że to była bardzo dobra decyzja! Przeczytaliśmy całą książkę w zaledwie dwa wieczory, mimo, że mój braciszek nigdy nie był zapalonym czytelnikiem ;) Niesamowite przygody bohaterów są tak porywające, że trudno się oderwać!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka bardzo dobra na prezent, ja ofiarowałam ja mojemu siostrzeńcowi i to był strzał w dziesiątkę! powiedział, że koniecznie chce przeczytać pozostałe części :) Także polecam wszystkim jeszcze nie zdecydowanym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka z tak dynamiczną akcją powoduje, że nie sposób się od niej oderwać. Więcej nie będę zdradzać tylko ZAPROSZĘ WSZYSTKICH DO CZYTANIA.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno się tak świetnie nie bawiłam :). To niezwykle mądra i ciekawa książka. Przygody 3 przyjaciół są bardzo wciągające i pouczające zarazem. Wydaje mi się, że ta książka powinna się znaleźć w kanonie lektur szkolnych :) (o ile nie jest - nie wiem, nie jestem jeszcze na bieżąco, ponieważ moja córeczka ma 4 latka). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialna książka! Nie spodziewałam się, że będzie mi się czytać ja tak dobrze i szybko. Naprawdę godna polecenia. Warto po nią sięgnąć choćby by przekonać się że proza p. Maleszki jest bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  10. książka jest rzeczywiście ciekawa, a co najważniejsze - pomimo, że to kolejna pozycja o magii - to wcale się nie "przejada". cieszę, ze z kolejnej części

    OdpowiedzUsuń