środa, 22 października 2014

Królewski Smok.


Autor: Kate Elliott
Wydawnictwo: ZYSK i S-KA
Zysk i Spółka Wydawnictwo
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 528
Cena okładkowa: 39.90 zł 
Premiera: 22.03.2011
Oto książka, która była elementem mojego "chciejstwa" już od dłuższego czasu. Cykl stworzony przez Kate Elliott nie stanowi nowości na światowym rynku wydawniczym, ale w Polsce sprawa wygląda zupełnie inaczej. Porozrzucane części ciężko pozbierać w jedną całość, na szczęście znane mi doskonale wydawnictwo, postanowiło ulitować się nad osobami takimi jak ja :) I tak miałam okazję poznać pierwszy tom cyklu 'Korona Gwiazd', który maksymalnie zachęcił mnie do przeczytania kolejnych części.

Powieść osadzona w klimatach wczesnośredniowiecznych, nie do końca odpowiadała mi z racji tego, że w takich książkach zwykle gubię się w gąszczu przeróżnych nazwisk. Jednak pierwsze wrażenie po raz kolejny okazało się być dla mnie bardzo mylące. Jeśli rozpoczniemy lekturę książki Elliott, żadne odgłosy codziennego dnia nie będą w stanie nam przeszkodzić. Nazwisk, postaci nie jest zbyt dużo, główni Liath i Alain, są przez autorkę odpowiednio nakreśleni, pozostali stanowią tylko wspaniałe uzupełnienie. 'Królewski Smok' nie zaskoczy pewnie fanów fantastyki, którzy przecież sporo już poznali, ale nie będą narzekali na nudę. Sam prolog stanowi idealny wstęp do całości, nie zdradza wiele, a wręcz wbija w fotel od pierwszego zdania.
Co na temat głównych bohaterów mogę wam napisać ? Ano obdarzoną pewnymi magicznymi umiejętnościami Liath i przeznaczonego do klasztornego żywota Alaina łączy prawie bliźniacza więź. Oboje o swym pochodzeniu nie wiedzą praktycznie nic, każde będzie musiało stawić czoła zaplanowanej odgórnie rzeczywistości. Młodzi imponują mi nieprawdopodobnym uporem, wewnętrzną siłą i rozwagą. Lubię takie postaci literackie, które nie postępują pochopnie i tylko pod wpływem chwili. Oczywiście poza Liath i Alainem autorka prezentuje czytelnikowi innych ciekawych bohaterów, zasługujących na większą uwagę.

Widać, że Elliott napracowała się nieziemsko podczas tworzenia książki. Nie wiem jak będzie z pozostałymi tomami, mam nadzieję że równie dobrze. Cała fabuła została fantastycznie przemyślana, rozplanowana i nie zahaczająca o zwykłą banalność. Powieść zaskakuje nie tylko magicznymi momentami, ale wspaniałym rysem historycznym, który pomoże czytelnikowi przenieść się w owe czasy. Mamy idealny obraz życia we wczesnym średniowieczu, to element równie zachęcający do czytania 'Królewskiego Smoka'. Jeśli ktoś ma opory przed tego typu powieściami, nie musi martwić się masą informacji przekazywanych przez autorkę w szybkim tempie, trudnymi sformułowaniami uniemożliwiającymi swobodne przepływanie przez tekst. Książka chociaż dotykająca poważniejszej tematyki, jest lekka w odbiorze, a co najważniejsze mocno wciągająca.

Teraz, gdy przeczytałam pierwszy tom cyklu 'Korona Gwiazd', mam wielką ochotę na dalsze części, także wiem o co poproszę Świętego Mikołaja :) Wiem, iż większość miłośników dobrej fantastyki, odnajdzie w twórczości Elliott prawdziwie kuszący kąsek. Bohaterów jakich stworzyła autorka, szybko się nie zapomina !

OCENA
5 / 5 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz