niedziela, 1 grudnia 2019

Niesamowite budowle - Michał Gaszyński

 
Autor: Michał Gaszyński
Wydawnictwo: Insignis
Liczba stron: 144
Oprawa: twarda

Opis

 Autor tym razem prezentuje konstrukcje zajmujące szczególne miejsce w historii ludzkości. Poznajcie budowle, które ukształtowały świat, jaki znamy, i wciąż rozpalają naszą wyobraźnię. Odkryjcie ich sekrety i dowiedzcie się, co stanowi o ich wyjątkowości.

Podróżuje tu i tam... nie ruszając się z fotela!

Należę do osób, które nie boją się marzyć. Uwielbiam spacery z głową w chmurach, rozmyślania o niebieskich migdałach. Nie wstydzę się tego, bo taka już moja natura. Nikt człowiekowi nie zabroni marzyć, ponieważ często to jedyna odskocznia od problemów, nadzieja na poprawienie swojej sytuacji w przyszłości. Sama wielokrotnie marzyłam i nadal marzę o dalekich, pasjonujących podróżach. Jednak nie takich zaaranżowanych przez biuro podróży, a bardziej spontanicznych, w samotności, bez pośpiechu i bez nacisku drugiej osoby. Chciałabym w ten sposób poczuć się wolna, niezwiązana z niczym i z nikim. Cóż, póki co pozostały mi takie rozmyślania. Przygotowuje się jednak odpowiednio do tych przyszłych podróży i z zapałem przeglądam książkę Michała Gaszyńskiego Niesamowite budowle.

Powiem wam, że jestem tą pozycją literacką po prostu zachwycona. Dawno nie spotkałam się z tak świetnie skonstruowaną książką popularnonaukową. Niniejsza lektura nie jest nudna, pozbawiona wyrazu, przepełniona tylko i wyłącznie suchymi faktami. Dla mnie to skarbnica ciekawostek na temat danych budowli. Wiele informacji mnie zszokowało, niesamowicie zainteresowało i co tu dużo ukrywać, zapadło w pamięć. Tyle nie wyniosłabym nawet z jakiejś szkolnej lekcji geografii. Doskonale wiecie, pewnie z własnego doświadczenia, że wiele miast, państw kojarzycie właśnie z poszczególnych, charakterystycznych budowli. Dlatego to one są tak ważne, warte poznania i przynajmniej jako takiego obeznania w temacie. My, ludzie uwielbiamy budować, tworzyć i zadziwiać świat. Tak było w dawnych czasach, nawet w starożytności i tak pewnie będzie jeszcze przez długi czas...

Technicznie

Tak jak wspominałam, jestem zachwycona tym wydaniem Niesamowitych budowli. Książka została stworzona z dbałością o każdy, najmniejszy detal. Są w niej nie tylko opisy, ciekawe, wyczerpujące i pisane odpowiednią czcionką. Na szczególną uwagę i uznanie zasługują wspaniałe, chociaż minimalistyczne grafiki. Mnie urzekły i wpatruje się często w nie naprawdę przez długi czas. Uwielbiam taki umiar, jeśli chodzi o książkowe ozdobniki. Przez dodatek w postaci takich grafik, Niesamowite budowle nie są książką nudną i przewidywalną od początku do końca. Jest tutaj mnóstwo nowinek o których pewnie większość ludzi nie ma bladego pojęcia. Niech będzie to więc swego rodzaju przygotowanie do przyszłych, zagranicznych podróży.

Podsumowując 

Obok tak wyjątkowej pozycji nie można przejść obojętnie. Sama nie sięgam zbyt często po podobne publikacje, ale ta jest wyjątkowa. Nie czuć tutaj jakiegoś naukowego tonu, nie ma kumulacji informacji, które burzyłyby jednak taką przyjemność płynącą z poznawania kolejnej strony. Same budowle pewnie kojarzycie, autor nie postawił na niezbyt znane cuda, tworzone ręką człowieka. Myślę, że Niesamowite budowle będą idealną pozycją literacką dla zapalonych podróżników, ale i marzycieli, którzy gdzieś tam w głębi duszy, planują już swoje wielkie wyprawy w daleki świat.

Za egzemplarz dziękuję agencji AiM Media

   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz