poniedziałek, 8 lipca 2019

Z głową w gwiazdach - Jenn Bennett

Okładka książki Z głową w gwiazdach 
Autor: Jenn Bennett
Wydawnictwo: IUVI
Liczba stron: 400
Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Opis

 Sama w głuszy. Z chłopakiem, który złamał jej serce…
Wręcz pedantycznie uporządkowane życie pewnej nastolatki zbacza ze szlaku, gdy zostaje ona sam na sam z dziką przyrodą oraz swoim najgorszym wrogiem – chłopakiem, który złamał jej serce.
Od zeszłorocznego balu serdeczna przyjaźń Zorie i Lennona przerodziła się w zaciętą wrogość. Unikają się jak ognia, w czym nieco pomaga im fakt, że ich rodziny to współczesna wersja Montekich i Kapuletich.
Aż do czasu, kiedy podczas wypadu w góry Zorie i Lennon zostają uwięzieni w głuszy. Sami. Razem.
Co złego może się stać?
Z braku innego towarzystwa Zorie i Lennonowi nie pozostaje nic innego, jak zaogniać stare rany docinkami, jednocześnie próbując odnaleźć drogę do cywilizacji. Jednak prywatna wojna podczas ścierania się z siłami natury zmniejsza ich szanse na wydostanie się z lasu w jednym kawałku.
Im dalej zagłębiają się w dzikie ostępy Północnej Kalifornii, tym więcej skrywanych dotąd tajemnic i emocji wypływa na powierzchnię.
 
Sami w głuszy 

Dawno, dawno temu czytałam książkę MISSja survival i tak bardzo owa powieść wydawała się być podobna do Z głową w gwiazdach. Oczywiście na tyle, ile wywnioskowałam z opisu na okładce. Wszak książki lubią zaskakiwać i robić nam niespodzianki. No, więc skusiłam się na nową lekturę z nadzieją, że odkryję kolejną dobrą, typowo wakacyjną powieść z jakąkolwiek akcją. Zdawałam sobie jednak sprawę, iż mam do czynienia z młodzieżówką, także sytuacja może wyglądać różnie. Autorka może mnie zaskoczyć pozytywnie, ale i rozczarować. Na szczęście obeszło się bez przykrych niespodzianek i Z głową w gwiazdach przeczytałam z największą przyjemnością.

Jest to naturalnie opowieść o miłości, jednakże nie takiej cukierkowej, wymuskanej i idealnej. Mamy bowiem chłopaka i dziewczynę, którzy byli w sobie zakochani na zabój, a teraz... mogliby się zabić na wzajem z nienawiści. Jedno wydarzenie zmieni w ich życiu dosłownie wszystko. Czy sobie wybaczą? Ja praktycznie do samego końca powieści nie potrafiłam przewidzieć rozwiązania całej akcji. Bo jak widać, młodzieżówka nie musi być przewidywalna do bólu. Autorka zręcznie wszystko gmatwa, gubimy się w tych domysłach, a zakończenie... Nie, nie zdradzę wam tak ważnej części książki. Mogę tylko dodać, że Jenn Bennett wplata do swojej powieści tematy ważne: homoseksualizm, zdrady. W związku z tym, Z głową w gwiazdach nabiera zupełnie innego wymiaru. To książka, która jakby nie było, skłania do myślenia. 

Technicznie

Przepiękna, bajeczna, tajemnicza - tak w skrócie mogłabym określić okładkę tej książki. Według mnie niniejsza oprawa, jest w stanie przekonać do powieści nawet najwybredniejszego czytelnika. Oczywiście oprawa to nie wszystko, chociaż opis na obwolucie nie powiem, totalnie zachęca. Książkę czyta się bardzo szybko, jednakże nie należy ona do cieniutkich. Jednak znajdziemy w niej sporo dialogów, akcja toczy się w szybkim tempie, także poznawanie nowości Z głową w gwiazdach nie zajmuje zbyt wiele czasu. Mnie owa historia porwała dosłownie od pierwszych stron. A przecież nastolatką to ja już nie jestem, a powieść jest przeznaczona właśnie dla młodzieży. Cóż, Jenn Bennett jak widać potrafi uraczyć dorosłego czytelnika mądrą, poruszającą, świetnie skonstruowaną książką. Takich dzieł dla nastolatków powinno być dużo więcej. Sama jestem ciekawa pozostałych powieści autorki.

Podsumowując

W ramach podsumowania, które jak się pewnie domyślacie będzie pełne pozytywów - Z głową w gwiazdach mogę wam gorąco polecić. Nie dodałam jeszcze, jak bardzo spodobali mi się bohaterowie. To ludzie z pasją, nieco zagubieni, ale bardzo uczuciowi, wrażliwi i mądrzy. Osobistości z tej książki nie mają nic wspólnego z tymi naiwnymi, głupkowatymi postaciami z dzieł dla młodzieży, które tylko liczą na wieeelką miłość rodem z ekranu telewizora. Tutaj i dziewczyna i chłopak zmagają się z prawdziwymi, dorosłymi problemami. Myślę, że na brak atrakcji i wrażeń nikt z nas narzekać nie powinien. Także jeśli szukacie lekkiej, ale nie pozbawionej sensu książki na wakacyjne czytanie, to gorąco polecam wam Z głową w gwiazdach. Przyjrzyjcie się bliżej pozostałym dziełom z oferty wydawnictwa IUVI - warto!  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz