czwartek, 30 sierpnia 2018

Niewiarygodne przygody Marka Piegusa - Edmund Niziurski

To kolejna książka z grona starych, dobrych lektur szkolnych, którą zamierzałam sobie nieco odświeżyć. Czytałam ją na początku szkoły podstawowej, czyli bardzo dawno temu :) Akurat Niewiarygodne przygody Marka Piegusa nie widniały na mojej szkolnej liście lektur obowiązkowych, ale i tak powieść przeczytałam, bo po prostu chciałam i byłam jej bardzo ciekawa. Oczywiście później o niej zapomniałam i przed sięgnięciem po to wydanie, prawie nic z niej nie pamiętałam. Teraz już wiem o co w tym wszystkim chodziło i przypomniałam sobie dzieło pióra wspaniałego Edmunda Niziurskiego. Było warto!


Bohaterem książki jest tytułowy Marek Piegus, chłopiec, który ma w życiu niesamowitego pecha... Ostatnimi czasy te kłopoty jakby się mnożyły w zupełnie tajemniczy sposób i Marek totalnie nie ma na nie wpływu. No, bo jak ma odrobić zadania domowe, kiedy ciągle coś mu przeszkadza? Terkoczący non stop dzwonek, pojawiający się na progu goście... Ech. Dalej wcale nie będzie lepiej. Imieniny wychowawczyni wcale nie wyglądają jak trzeba, a przecież Marek chciał, by tak wspaniały dzień wypadł idealnie. 
Od czasu do czasu, zupełnie okazjonalnie, można też wybrać się na wagary. Cóż, i tam naszego bohatera nie ominie wielki pech. Jedno wymknięcie się ze szkoły, będzie początkiem wielkiej przygody, której Marek nie zapomni chyba nigdy. 

Mówię wam, dawno się tak nie uśmiałam podczas czytania jakiejkolwiek przygodówki. A tutaj? Dosłownie powstrzymywałam się czasami, by nie gruchnąć donośnym śmiechem. Przygody i wpadki Marka Piegusa, poprawiły mi humor momentalnie. Z zapartym tchem śledziłam poczynania tego nieco szalonego, ale jakże uroczego chłopca, który przecież na te pasma nieszczęść, pojawiające się na jego drodze, nie miał żadnego wpływu ;) Skąd ja to znam...  Przygody czasem są mega dziwne, jednak przepełnione zagadkami, dreszczykiem emocji. To uwielbiam w przygodówkach dla dzieci i nastolatków. 

Nie bez znaczenia dla mnie i pewnie dla większości młodych odbiorców jest oprawa książki. W tym przypadku wydawnictwo po raz kolejny zachwyciło. Mamy tutaj powieść w nieco większym formacie z przepiękną, kolorową okładką i ilustracjami, które umilają czytanie. Za ilustracje odpowiada Agata Krzyżanowska. To wszystko sprawia, że Niewiarygodne przygody Marka Piegusa, czyta się z przyjemnością i zaangażowaniem. 
Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku ok. dziesięciu lat, także jeśli macie w domku takiego szkraba, albo znacie małego czytelnika w tym wieku, który jeszcze Marka Piegusa nie miał okazji poznać, to gorąco polecam wam właśnie to wydanie powieści autorstwa Edmunda Niziurskiego. Dobra zabawa gwarantowana! Macie moje słowo :)

                                                                                                                 


Autor: Edmund Niziurski
Wydawnictwo: GREG
Oprawa: miękka
Liczba stron: 184
Cena: 14.99 zł

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz