piątek, 22 września 2017

Błękit

Znalezione obrazy dla zapytania błękit lisa glass 
 Tytuł: Błękit
Cykl/Seria: Blue t.1
Autor: Lisa Glass
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Oprawa: miękka

Liczba stron: 400
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 05.07.2017

Pogoda nie nastraja nas optymistycznie. Mamy już jesień, zimno i paskudnie za oknami... Jest jednak plus takiej aury - to więcej czasu na czytanie książek. Wieczory stają się dłuższe, także można pochłonąć jakąś ciekawą powieść za jednym zamachem. A co! 
Dziś mam dla was recenzję lektury, która przeniosła mnie na piaszczystą plażę. Upalne lato na samym początku jesieni? Tutaj jest to możliwe. 

Okładka może nie należy do jakichś wyszukanych i czepliwi mogą na nią kręcić nosem. Wszak wygląda typowo, jak na oprawy dzieł dla młodzieży przystało. Mnie się akurat podoba, bo jest barwna, wprowadzająca czytelnika w wakacyjny nastój. Jeśli mało wam wypoczynku i bardzo tęsknicie za urlopem, a dodatkowo należycie do fanów młodzieżówek, Błękit będzie dla was przyjemną lekturą na jeden wieczór.  

Wkładałam już matę do dużego kartonowego pudła na końcu sali, kiedy poczułam dłoń na ramieniu.
- Surfujesz? - zapytał.

Iris kocha surfować. Bez deski i szumu fal nie wyobraża sobie życia. Pewnego dnia, na zajęciach jogi, dziewczyna poznaje Zeke'a. Chłopak to rasowy surfer, prawdziwy mistrz. Nie ma się więc co dziwić, że z Iris szybko nawiązuje bardzo dobry kontakt. Przypadkowa znajomość stopniowo przeradza się w coś więcej. Jak się pewnie domyślacie, na drodze do idealnego związku tych dwójki młodych, pojawi się mnóstwo przeszkód. Niedomówienia, tajemnice z przeszłości itp. Jest jeszcze wspólna pasja, która ma przecież tak ogromne znaczenie w życiu naszych bohaterów. 

Zaspokoiłam swoją ciekawość i najgorętszą historię lata, przeczytałam z ogromną przyjemnością. Świat surfingu to dla mnie czarna magia, więc przy okazji lektury Błękitu, mogłam się dowiedzieć czegoś nowego na temat tego wodnego sportu. Nawet żadnego surfera na żywo nie widziałam ;) Niemniej, za sprawą książki Lisy Glass, mogłam sobie dokładnie wyobrazić każdy szczegół... Ludzi szalejących na deskach, szum fal, a nawet ciepły piasek, który grzeje moje stopy. Ach, rozmarzyłam się niesamowicie! 

 Błękit to książka skierowana głównie w stronę nastolatków. Takich, którzy przeżywają dopiero pierwsze rozterki miłosne, młodych nie bojących się marzyć. Niniejszych odbiorców zadowoli styl autorki, pozbawiony infantylności. Wiecie doskonale, że twórcy dzieł dla młodzieży lubią przesadzać ze zdrobnieniami, slangiem itp. W przypadku Błękitu Lisa Glass zachowała idealną równowagę. Wątek romantyczny oczywiście jest, i to dobrze rozbudowany, aczkolwiek nie przesłania całego sensu powieści. Romantyczne chwile bohaterów zostały pozbawione cukierkowej, naiwnej oprawy. Wszystko czyta się z ogromną lekkością i największą przyjemnością. Niby zwykłe "romansidło" dla nastolatków, ale jakże udane. Jest w tym sens!

Jak do tego wszystkiego doszło? Jak wszystko mogło zepsuć się tak bardzo i tak szybko?

Co z bohaterami? Nie spodziewałam się cudów, ale naprawdę nie było źle. Oczywiście młodzi czytelnicy będą przez nich na każdym kroku zaskakiwani, bo zwyczajnie dorosłych pewne sytuacje już nie dziwią ;) Niemniej Iris i Zeke'a da się lubić. Szczególnie przypadła mi do gustu osoba chłopaka. Na samym początku troszkę mnie denerwował, ale później okazał się być sympatycznym bohaterem. 

Książkę w szczególności polecam młodziutkim czytelnikom i takim, którzy swoje lata już mają, ale lubią czytać młodzieżówki. Błękit to udane dzieło, idealne na leniwy wieczór przy kubku herbaty. Nie spodziewajcie się fajerwerków, lecz nie bądźcie też sceptycznie nastawieni do całej historii. Grunt to dobre podejście ;)

OCENA
4 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Zielona Sowa

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz