sobota, 27 kwietnia 2019

Niedokończone opowieści - J.R.R. Tolkien

Pamiętam, że za Tolkienem w dzieciństwie nie przepadałam. Władca Pierścieni nudził mnie już po kilku stronach, a właściwie działał lepiej niż tabletka nasenna. Tak, były takie momenty w moim życiu ;) Potem, chyba już jako nastolatka, miałam kolejne podejście do twórczości tego autora i... przepadłam na całego. Pokochałam dzieła Tolkiena całym sercem. Do dziś ta miłość trwa z niezmienioną mocą, chociaż... staje się nawet mocniejsza. Dlatego z wielką ochotą zabrałam się za lekturę Niedokończonych opowieści. Książka ta uzupełnia moje tolkienowskie zbiory z czego bardzo się cieszę. 


Myślę, a raczej jestem przekonana, że autora przedstawiać wam nie trzeba. I nawet jeśli nie czytaliście jego książek i z fantastyką jesteście raczej na bakier, Tolkiena znacie doskonale. Wszak na szklanym ekranie też mogliśmy oglądać wspaniałe ekranizacje dzieł, które nieco przybliżyły laikom wykreowany przez mistrza świat. Oczywiście film to nie to samo co książka. Ja wolę wyruszyć do Śródziemia przy spotkaniu z dziełem pisanym. To prawdziwa frajda i raj dla ducha! Nie nudzę się ani przez chwilkę, bowiem mogę sobie sama wszystko na swój sposób wyobrazić. 

Niedokończone opowieści stanowią zbiór tekstów dotyczących mitologii świata przedstawionego przez Tolkiena. Moim zdaniem to takie uzupełnienie jego pozostałych dzieł, które wiele wyjaśnia, rozwiązuje sporo zagadek i tajemnic. Naturalnie nie wszystkich! Tak więc jeśli najpierw zabierzecie się za Niedokończone opowieści, Hobbit, Władca Pierścieni czy Silmarillion nadal będą interesującą pozycją literacką. Niemniej, uważam jednak, że Niedokończone opowieści będą odpowiednią lekturą dla wielbicieli Tolkiena. Fani poszerzą swoją wiedzę o Śródziemiu, wybranych bohaterach. 
Uważam, że niniejszy egzemplarz stanowi obraz wspaniałej, bardzo bogatej wyobraźni autora. Jestem oczarowana tym, jak precyzyjnie, skrupulatnie wszystko dopracował, dopieścił. Każdy szczególik jest idealnie przemyślany i pasujący do całości. Tutaj wszystko gra i nie ma prawa odstawać od reszty. 

 Książka została podzielona na cztery części. Nie zabrakło też ogromu komentarzy autora, które stanowią świetne uzupełnienie pozycji, sporo też wyjaśniają i nie pozwalają się zagubić w świecie Śródziemia. Są również przedmowy syna twórcy, Christophera Tolkiena, co według mnie było idealnym zamysłem ze strony wydawcy. Ogólnie rzecz ujmując, na plus zasługuje przepiękne wydanie Niedokończonych opowieści. Rozgościło się na dobre w mojej biblioteczce i co tu dużo ukrywać, wygląda prze genialnie ;) Tak więc jeśli jesteście fanami Tolkiena i chcecie koniecznie uzupełnić swą biblioteczkę o kolejne dzieło autora, to gorąco polecam wam lekturę Niedokończonych opowieści

                                                                                                       



Tytuł: Niedokończone opowieści
Autor: J.R.R. Tolkien
Wydawnictwo: ZYSK I S-KA
Oprawa: twarda
Liczba stron: 560


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz