poniedziałek, 4 marca 2019

Skogluft. Mieszkaj zdrowo. Norweski sekret pięknego i naturalnego mieszkania - Jorn Viumdal

Czujecie już wiosnę? To świeże, pachnące trawą i budzącą się do życia przyrodą powietrze? A może w waszych ogródkach zakwitły pierwsze kwiaty? Jakby nie było, wiosna czeka już za progiem, a z nią nadejdą wielkie zmiany. Pewnie wiele z was zdecyduje się na jakiś remoncik, rewolucję w mieszkaniu. U mnie są plany, więc od jakiegoś czasu przeszukiwałam strony internetowe wydawnictw i księgarnie, w celu wyszperania ciekawych poradników dotyczących urządzania czterech kątów, ale i przestrzeni przydomowej. Trafiłam na książkę Skogluft. Mieszkaj zdrowo. Norweski sekret pięknego i naturalnego mieszkania. Pomyślałam sobie - O! To będzie dobre!


Nie będę ściemniała i zapierała się na całego, że w pierwszej kolejności zabrałam się za czytanie opisu niniejszej pozycji. Zwróciłam bowiem uwagę na okładkę dzieła. Bardzo lubię minimalistyczne oprawy, a ta właśnie taka jest. Z delikatnymi złoceniami, z roślinką na pierwszym planie... No, nie trzeba mi było niczego więcej. 
Żadna ze mnie fanka poradników i książek tego typu, lecz po tą sięgnęłam właśnie przez ten mój nieszczęsny, zbliżający się remont. Kocham kwiaty, mam ich naprawdę ogrom, więc pomyślałam sobie, że ta książka też w jakiś sposób podsunie mi pomysł na ich upchnięcie tak, by wyglądały i same czuły się u mnie jak najlepiej. Cóż, publikacja może i nieco mnie rozczarowała, bo nie było w niej tego, czego tak naprawdę szukałam. Niemniej, nie skazuje jej na płonący stos i wymianę na coś innego. 

Książka Skogluft jest napisana językiem czysto poradnikowym, co na samym początku strasznie mi przeszkadzało, ale potem dałam sobie spokój i przyzwyczaiłam się do stylu autora. Znacznie bardziej denerwowały mnie powtórzenia, które w sposób nachalny były dosłownie wpychane na wielu, wielu stronach. Przez nieuwagę, celowo? Nie mam bladego pojęcia. Twórca opiera się na badaniach, przedstawia nam je też z dużą częstotliwością. Mnie akurat to nie odstrasza, gdyż aktualnie jestem też na studiach przyrodniczych, interesuje się tematyką świata flory, więc książka w pewien sposób była dla mnie takim uzupełnieniem wiedzy i naprawdę ciekawą lekturą. Wiem jednak, że sporo osób było niezadowolonych, bo za dużo tutaj filozofowania o roślinkach i ich zbawiennym wpływie na ludzi. Hm... Są gusta i guściki ;)

Tak więc w książce może nie znalazłam tego co szukałam, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Przy lekturze Skogluft naprawdę się zrelaksowałam, przy okazji czegoś dowiedziałam. Aha! Moje epipremnum złociste też znalazło swoje miejsce ;) Wielką zaletą książki są również przepiękne zdjęcia, które w poradnikach może i bywają, lecz nie w takiej jakości jak tutaj!

                                                                                                

 Skogluft. Mieszkaj zdrowo. - Jorn Viumdal | okładka

Autor: Jorn Viumdal 
Wydawnictwo: Znak
Oprawa: miękka
Liczba stron: 288
Cena okładkowa: 44.90 zł
Premiera: 11.02.2019
 Podobny obraz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz