środa, 10 października 2018

Lunchbox na każdy dzień. Przepisy inspirowane japońskim bento - Malwina Bareła

Już za kilka dni, dokładnie w piątek, po raz kolejny stanę w progach uczelni. Tak, rozpoczęłam nowe studia. Dlatego ostatnio miałam fazę na kupno przeróżnych "przydasiów", a dodatkowo szukałam pomysłów na posiłek, który mogłabym skonsumować na szybko, przed zajęciami. I tak pomyślałam sobie o bento. To popularny w Japonii posiłek, który serwowany jest w pudełeczku. Bento składa się zazwyczaj z ryżu bądź makaronu, mięsa bądź rybki i warzyw bądź owoców. Oczywiście taki posiłek przygotowujemy w domu i pakujemy go do pudełka. Dobra, w Japonii możecie jeszcze kupić bento w specjalnych sklepach ;) 


By nauczyć się przygotowywania bento, sięgnęłam po nowość od wydawnictwa Znak Horyzont. Jest to książka Malwiny Bareła pt. Lunchbox na każdy dzień. Przepisy inspirowane japońskim bento. Pani Malwina prowadzi także bloga Filozofia Smaku, gdzie znajdziecie mnóstwo pomysłów, inspiracji, na zdrowe, pełnowartościowe posiłki dla każdego.
Książka Lunchbox na każdy dzień, pozytywnie mnie zaskoczyła. Publikacja została wydana z dbałością o każdy szczegół. Twarda okładka i mnóstwo przepięknych, kolorowych fotografii, robią tutaj niezłą robotę. Aż chce się kombinować z przepisami, tworzyć bento i nie tylko.

Dzieło podzielono na dwie części. Pierwsza to swego rodzaju przygotowanie do tworzenia bento. Z początkowych kart książki dowiemy się między innymi jakie pudełka do bento wybrać, które najlepiej się sprawdzają, jak je myć, jakich składników nie wykorzystywać przy tworzeniu tegoż posiłku. Jest tutaj nawet przegląd różnych akcesoriów do bento - niektóre są przeurocze! Dalej mamy już przepisy. W części drugiej znalazły się oczywiście receptury na najpyszniejsze, zdrowe bento, ale są również przepisy na smaczne koktajle i napoje. Podzielono je pod względem pór roku, chociaż ja taki podział traktuję z przymrużeniem oka. Wszak i w środku zimy można sobie przyrządzić truskawkowy koktajl. Oczywiście zimą truskawki nie będą tak pyszne jak latem, ale wiecie... czasem ochota wygrywa z rozsądkiem :)

Książka podsunęła mi mnóstwo pomysłów na szybkie, zdrowe i sycące posiłki, które z największą przyjemnością będę zabierała na uczelnię. Polubiłam bento, chociaż niespecjalnie szaleję za byciem "fit". Niemniej, bento zawsze wygra ze zwykłą kanapką, która po kilku godzinach transportu w torebce, wcale nie wygląda apetycznie...

                                                                                               

 
Tytuł: Lunchbox na każdy dzień. Przepisy inspirowane japońskim bento
Autor: Malwina Bareła
Wydawnictwo: Znak Horyzont
Oprawa: twarda
Liczba stron: 336
Cena okładkowa: 44.90 zł
Premiera: 17.09.2018 
 Znalezione obrazy dla zapytania znak horyzont

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz