czwartek, 3 maja 2018

Architekci natury. Czyli genialne budowle w świecie zwierząt - Mario Ludwig

Mieszkam na wsi, a co za tym idzie, kontakt z naturą mam na porządku dziennym. Tylko wychylę nos za okno, rzucę okiem na otaczający mnie krajobraz i już mam do czynienia ze światem fauny i flory. Lubię to, aczkolwiek jestem świadoma, jak mało wiem jeszcze o roślinach i zwierzętach. Pomyślałam sobie, że wiedzę wypada uzupełnić. Pierwszym krokiem było u mnie poznanie książki, która jest ściśle związana ze światem zwierząt. Idąc dalej, od października będę studentką kierunku mającego wiele, wiele wspólnego z taką tematyką. Uważam więc, że książka Architekci natury przyda się nie tylko teraz, ale i podczas edukacji na studiach. 
 

Interesuje się przyrodą i zwierzętami, ale w swojej biblioteczce, wcześniej posiadałam tylko jakieś naukowe, mało przystępne pozycje literackie, które w żaden sposób mnie nie wciągały, a już z pewnością nie zdradzały wielu tajemnic dotyczących tego, co nas otacza. Dlatego książka Architekci natury w pierwszej kolejności przykuła mój wzrok okładką. Muszę przyznać, iż wydawca wykonał kawał dobrej roboty. Dzieło prezentuje się fenomenalnie. Twarda, schludna oprawa, plus kilka ilustracji we wnętrzu książki... Ogromnym atutem dla osób, które nie przepadają za mikroskopijnymi literkami, będzie duża czcionka i wyraźny podział na rozdziały. To wszystko sprawia, że Architektów natury czyta się jeszcze lepiej. Trzeba przyznać, iż dzieło naprawdę wciąga!

Mario Ludwig, co najważniejsze, nie posługuje się językiem naukowym, trudnym do zrozumienia przez zwykłego człowieka, który niewiele wspólnego ma z naturą. Dzięki odpowiedniemu podejściu autora do czytelnika, jesteśmy w stanie nawiązać nić porozumienia z twórcą i tylko rozkoszujemy się fantastyczną lekturą. Mario Ludwig skupia się na tym, czego książki naukowe wam nie wyjaśnią. Z dawką humoru, stopniowo poznajemy zwyczaje zwierząt, które rządzą się swoimi prawami. 

Architektów natury mogłabym przeczytać w jeden wieczór, ale po co? Uważam, że nad taką pozycją literacką należy skupić się bardziej, niż nad, przykładowo zwykłą książką przygodową. Jest tutaj mnóstwo ciekawostek wartych zapamiętania, a szybkie czytanie raczej nie sprzyja dokładnemu i trwałemu przyswajaniu pewnych informacji. Przynajmniej u mnie ;) Autor pozwolił mi spojrzeć na zwierzaki nieco inaczej. Już nie wściekam się na kreta, gdy ten z mojego ogrodu zrobi prawdziwe pobojowisko, albo na ślimaki, które wybitnie polubiły moje młode roślinki. Żyjemy więc obok siebie, nie wchodzimy sobie w drogę i staramy się zrozumieć swoje zachowania. A książkę Architekci natury oczywiście gorąco wam polecam!

                                                                           

Znalezione obrazy dla zapytania architekci natury czyli genialne budowle w świecie zwierząt

Tytuł: Architekci natury. Czyli genialne budowle w świecie zwierząt
Autor: Mario Ludwig
Wydawnictwo: Znak Horyzont
Oprawa: twarda
Liczba stron: 320
Cena okładkowa: 39.90 zł
Premiera: 02.04.2018
Znalezione obrazy dla zapytania architekci natury czyli genialne budowle w świecie zwierząt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz