wtorek, 17 października 2017

Lifeblood. Krew Życia - Gena Showalter

Znalezione obrazy dla zapytania lifeblood gena showalter lubimy czytać 
Tytuł: Lifeblood. Krew Życia
Autor: Gena Showalter
Wydawnictwo: Harper Collins Polska
Oprawa: miękka
Liczba stron: 432
Cena okładkowa: 37.99 zł
Premiera: 06.09.2017
 
Lifeblood. Krew Życia, to drugi tom o przygodach Tenley. Ja jednak jestem troszkę nieogarnięta ;) Zdecydowałam się na poznanie tej książki, nie czytając części pierwszej. Kto tak potrafi? No oczywiście, że ja! Na szczęście tom rozpoczynający serię był dostępny w mojej bibliotece. Przeczytałam powieść i momentalnie zapragnęłam poznać bliżej właśnie Krew Życia. Historia mocno wciąga, chociaż nie miałam jakichś specjalnych oczekiwań w stosunku do dzieła Geny Showalter. Ot, kolejne czytadło dla młodzieży. Sporo podobnych książek przerzuciłam, a jednak Lifeblood była w stanie mnie zaskoczyć. 

A teraz coś na temat okładki. Według mnie nie jest specjalnie piękna, rzucająca się oczy, ale kurcze... No ma w sobie coś tajemniczego. Jasna, przejrzysta i taka kusząca. Ach, takie oprawy lubię najbardziej. Ogólnie rzecz ujmując, obydwie książki Geny Showaletr, na półce wyglądają naprawdę dobrze. Jednak Krew Życia, to nie tylko ładna okładka. To także świetna treść, którą zachłannie przeczytałam. 

Tenley dokonała wyboru, chociaż sama do końca nie wie, czy jej decyzja była prawidłowym i dobrym dla niej posunięciem. Dziewczyna żyje w niebezpiecznym świecie, tak odmiennym od tego, który my znamy. Tutaj rządzą stronnictwa Trójki i Miriady. Po śmierci każdy musi zadecydować do jakiej grupy chce należeć. Tenley wybiera Trójkę... Dziewczyna rozpoczyna trudne, wymagające szkolenie. Dzięki niemu zostanie Przewodnikiem. Niestety to bardzo odpowiedzialne zadanie, ale Ten nie cofnie się przed niczym i nie podda się tak łatwo. Jeśli zawiedzie, czeka ją i całą Trójkę upadek. Walki pomiędzy sferami stają się gorętsze i obfite w ofiary. Po przeciwnej stronie stoi jeszcze osoba, którą dziewczyna darzy ogromnym uczuciem. Czy Teneley opuści Trójkę mając na uwadze tylko miłość? 

Na początku troszkę się męczyłam podczas czytania, bo autorka musiała nabrać rozpędu. Potem było znacznie lepiej, a z pewnością ciekawiej. Akcja szybko się toczy, miejscami musiałam się nawet pilnować, by nie zgubić wątku. Pierwszy tom przypadł mi do gustu, ale drugi to prawdziwa petarda. Świetnie zarysowany świat, który autorka dopracowała w stopniu idealnym. Niczego tutaj nie brakuje, nie znajdziecie żadnych niedomówień. Może tylko kolejne zagadki do rozwiązania, bo tych jak zwykle jest sporo. Uwielbiam takie książki i już mam ochotę na kolejny tom. Jednak zanim to nastąpi, będę jeszcze rozmyślała o Krwi Życia. Gena Showalter została obdarzona bogatą wyobraźnią, więc jestem przekonana, że następna część również przypadnie mi do gustu.

Poznajemy i nowych bohaterów, aczkolwiek starzy też mają coś do powiedzenia. Tenley - główna bohaterka, jakoś często bywa doświadczana przez los. Miejscami czułam żal, że tak wszystko się jej gmatwa i plącze. W sumie tak jak w normalnym życiu - nie zawsze świeci słońce, a problemy lubią wyrastać niczym grzyby po deszczu. Odbiorca jest więc w stanie identyfikować się z bohaterką, odpowiednio odebrać całą historię i zrozumieć autorkę. Pojawiają się też czarne charaktery, na które ja zawsze czekam z niecierpliwością. Nie lubię przesłodzonych postaci, użalających się nad wszystkim. Killian z pewnością nie należy do gogusiów. To silny, zagadkowy facet, mający w sobie coś tajemniczego.

Lifeblood. Krew Życia, to ciekawa książka dla czytelników pragnących wciągającej, mocnej lektury. Na szczęście tutaj drastycznych opisów jest znacznie mniej, co akurat mnie cieszy ogromnie. W pierwszej części tych "flaków" było zdecydowanie zbyt wiele ;) A tak zupełnie na poważnie, Krew Życia jest świetnie dopracowana. Jestem przygotowana na tom trzeci i już liczę na dobrą lekturę. Zdaje sobie sprawę, że książka nie jest czymś odkrywczym i mocno zaskakującym dla starych wyjadaczy. Niemniej, autorce nie przynosi wstydu, a wiele pochwał. Ja dołączę się do tych drugich. 

OCENA
4 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Harper Collins Polska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz