czwartek, 28 kwietnia 2016

Bądź dla siebie dobry - Cherry Hartman


Autor: Cherry Hartman
Wydawnictwo: ZYSK I S-KA
http://www.sklep.zysk.com.pl/sherlock-holmes-t-1.html
Oprawa: zintegrowana
Cena okładkowa: 19 zł
Premiera: 11.04.2016
Kiedy jesteśmy dzieciakami, małe niepowodzenia odchodzą w zapomnienie. Gdy przewrócimy się, szybko otrzepujemy spodnie i dalej brniemy swoją drogą. Kiedy mama na nas nakrzyczy przepraszamy, całujemy w policzek i obejmujemy mocno. Jednak w momencie gdy jesteśmy starsi, osiągamy pełnoletność, zapominamy czym jest dobre słowo, w jaki sposób pokazać najbliższym, że nam na nich zależy. Stajemy się też bardzo krytyczni wobec siebie. Nawet małe niepowodzenie traktujemy niczym koniec świata, a popełnioną w towarzystwie gafę rozpamiętujemy i rozkładamy na czynniki pierwsze. To właśnie złe emocje nie dają nam czerpać z życia garściami... To one burzą radość dnia codziennego, tak potrzebną do funkcjonowania człowieka. 

Musimy poznać siebie, wsłuchiwać się w swoje serducho i wprowadzać do życia zmiany. Jeśli nie wiemy jak zacząć, z pomocą przyjdzie Elfie pogotowie. Dobre duszki wyciągają do nas dłoń i za wszelką cenę starają się zażegnać nawet największy problem. Pozwólcie im działać, co ja uczyniłam kilkanaście dni temu. Dzięki książce Bądź dla siebie dobry wprowadziłam pewne zmiany do swojego życia. Nie są one zbyt wielkie, ale od czegoś trzeba zacząć. 
Nie spodziewałam się, że niepozorne dzieło Hartmana, wpłynie na mnie tak pozytywnie. W książeczce zamieszczono 37 porad, które warto zapamiętać, a już na pewno zrealizować. Kilka wybranych wydrukowałam, oprawiłam w ramki i powiesiłam w widocznym miejscu. Zerkam na nie często... 

Co jeszcze przypadło mi do gustu w niniejszej pozycji? Oczywiście rewelacyjne ilustracje, idealne do kolorowania w wolnej chwili. Wizerunki elfów, a głównie elfa w czapeczce ze świeczką, wywołują uśmiech na mojej twarzy. Obok tak przyjemnego dodatku nie można przejść zupełnie obojętnie. Gdy po całym dniu pracy chcę się zrelaksować, sięgam po książkę Bądź dla siebie dobry, ozdabiam ilustracje, czasem niezbyt profesjonalnie, ale z największą radością w głębi duszy. 

Ktoś pewnie powie, że rady tutaj zawarte są oczywiste i często powielane. Może i tak, ale zauważyliście jak mało ludzi faktycznie wciela je w życie? Nie bądźmy więc takimi cwaniakami, zacznijmy dostrzegać swoje niezbyt godne podziwu postępowanie. Ile razy powiedziałaś/łeś sobie, że możesz to zrobić, ale brak ci chęci? Kiedy ostatnio powiedzieliście najbliższym o swoich uczuciach i problemach? Przecież warto podzielić się z kimś swoimi rozterkami, a będzie nam łatwiej wyjść obronną ręką z wielu sytuacji. Nie duśmy w sobie złych emocji, bądźmy dla siebie dobrzy :) 
Książkę aktualnie noszę w torebce i sięgam po nią w chwilach zwątpienia. Wierzę, że niniejsza pozycja pozwoli wielu ludziom pozbyć się negatywnych emocji. Ja zamierzam kupić jeszcze jeden egzemplarz dla przyjaciółki. Myślę, iż będzie to idealny prezent dla bliskiej osoby, tak bez większej okazji, a ze szczerego serca. Elfy czekają na was i chętnie pomogą! Od tego przecież jest Elfie pogotowie :)

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz